انواع گروه های ارتودنسی پیشگیری
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی پیشگیری را می توان به گروه عمده تعریف کرد . گروه اول، گروهی هستند که مشکلات فکی در بچه ها وجود دارد که می توان با استفاده های فانکشنال و یا درمان های ارتوپدیک کاری کنیم که وضعیت فکی این بچه ها درست شود .

گروه دوم درمان ها، گروهی هستند که بین سایز فکی و سایز دندان ها عدم تناسب وجود دارد یکی از نکات مهم در این زمینه این است که دندان های شیری را والدین باید بدانند که برای فرزندان خود حفظ کنند . دندان های شیری فضای هستند برای رویش دندان های دائمی، استفاده از فضا نگهدارنده ها می تواند این فضا را حفظ کند که در نتیجه بعد از افتادن دندان های شیری فضای آن ها برای رویش دندان های دائمی باقی بماند .

بهترین سن درمان ارتودنسی

بهترین سن درمان ارتودنسی به ویژه ارتودنسی ثابت دوره نوجوانی و حدود ده تا دوازده سالگی است . در این دوره اکثر دندان های شیری افتاده اند و اغلب دندان های دائمی رویش پیدا کرده اند . بنابراین امکان نصب دستگاه ارتودنسی ثابت برای انواع دندان های دائمی وجود دارد .

همچنین نوجوانان در استفاده از دستگاه های ارتودنسی و رعایت بهداشت دهان و دندان در دوره نوجوانی نیز بیشتر است . در دوره نوجوانی نسبت به بزرگسالی حرکات دندان ها راحت تر خواهد بود بنابراین درمان ارتودنسی بهتر و سریع تر به نتیجه می رسد و همچنین تداوم بافت لثه هم بهتر و سریع تر صورت می گیرد . بسیاری از ناهنجاری های فک با دستگاه های ارتودنسی در دوره نوجوانی قابل حل است و اگر درمان در این مقطع زمانی صورت نگیرد ممکن است در آینده نیاز به درمان های وسیع مانند جراحی فک باشد بنابراین به والدین توصیه می شود برای معاینه به نزد متخصص ارتودنسی بروند .

در موارد خاص نیاز به مداخله ی درمانی ارتودنسی در سنین پایین تر وجود دارد و در بعضی از موارد خاص به ویژه بزرگی فک پایین در انواع شدید که معمولا زمینه ارثی و ژنتیک دارد بهتر است درمان ارتودنسی در این موارد در سنین هجده سالگی صورت گیرد .

بیشتر بخوانید :

ارتودنسی نامرئی چیست ؟

هزینه ارتودنسی چه قدر است ؟

مزیت ارتودنسی پیشگیری

ارتودنسی پیشگیری به رفع ناهنجاری های دهان و دندان کودک می پردازد و سبب می شود تا از بروز مشکلات وسیع تر دهان و دندان پیشگیری شود . معمولا با انجام ارتودنسی پیشگیری بهداشت دهان و دندان برای کودکان آسان تر خواهد بود . به همین منظور طول عمر دندان های کودک با انجام ارتودنسی پیشگیری افزایش یاقته و از بروز پوسیدگی های دندانی پیشگیری می شود و در نهایت لبخند کودک شما را زیبا تر خواهد کرد.

منبع : orthotips





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 354
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: